Cannondale CAAD 12 105 Disc – TEST

CAAD 12 Disc je dalším evolučním prvkem v dlouhé rodinné linii hliníkových strojů Cannondale, který dostal nelehký úkol – navázat na kořeny této značky, jejíž základy byly vystavěny právě na hliníku. Značka Cannondale se zároveň nikdy nebála inovací, proto si i dnes může dovolit takovéto „výstřelky“ jako je čistokrevný závodní stroj s duralovým rámem navrch doplněný o diskové brzdy!

Není to zdaleka první silnička s kotoučovými brzdami na světě, to určitě ne, navíc za pár let bude tato kombinace dost možná obecně rozšířeným standardem a naopak si budeme ťukat na čelo, když potkáme někoho s klasickými čelistmi: „Cože, on nemá na kole hydraulické kotouče? Kde to kolo vyhrabal, v muzeu?“ Dnes je tomu ale stále poněkud jinak, víceméně obráceně, proto se příliš nedivým tomu, co v úvodu svého hodnocení popisoval Ondra.

„Už když jsem kolo vybalil z krabice, bylo mi hned jasné, že tento Cannondale bude pro některé lidi jako červený hadr pro býka, a to včetně řady mých kamarádů či známých, což se nakonec do puntíku potvrdilo. Názory na kotoučové brzdy, které podle ortodoxních jedinců ‚na silnici prostě nepatří‘ a větu ‚padesát tisíc za kolo na hliníku, to je dnes naprostá šílenost!‘ jsem slýchal více než často. Jenže já takové názory nesdílím a proto jsem s chutí kolo otestoval a rozhodně jsem nelitoval.“

Cannondale CAAD 12 105 Disc - TEST

Bořič mýtů

Jak vidno, máme zde vlastně hned dva „extrémní“ názory. Kotouče jako takové jsou věcí vývoje a také otázkou, kdy je UCI konečně schválí pro použití v závodech ProTour. Až k tomu dojde, uvidíte, jak rychle mnozí „staromilci“ obrátí  a jak budou žasnout, až si stříbrné disky v kolech sami vyzkouší! Cannondale na to jde ale pěkně od lesa a využívá řadu CAAD 12 jako svého pokusného králíka. Nabízí totiž de facto tři specifikace identifikované použitou sadou (Shimano 105, Ultegra, Dura Ace), kdy je každá dostupná jak s kotouči, tak s běžnými čelisťovými brzdami. Dohromady to tedy tvoří šest samostatných modelů.

Druhá otázka, tedy srovnání ceny a hliníkového rámu, je pak čistě otázkou osobního úhlu pohledu a názor „Hliník za padesát tisíc? Dneska!“ lze přebít argumentem: „Ano, CAAD 12  můžeš mít na Dura Ace klidně i za 140 000 Kč!“ Milovníci „hadího materiálu“ budou nevěřícně kroutit hlavou a opakovat svou mantru, že není lepšího materiálu na stavbu silnice, než je karbon, bystřejší se ale dovtípí a hlavou jim začne nejspíš vrtat myšlenka: „Sakra, ten Cannondale musí svému novému hliníkovému rámu hodně věřit, když prodává karbonový SuperSix Evo se stejnou sadou za cenu jen o patnáct tisíc vyšší!“

Ano, za cenu dnes testovaného stroje Cannondale CAAD 12 můžete mít karbonový SuperSix Evo na Tiagře, nebo si přihodíte necelých 15 000 Kč a máte přibližně stejnou výbavu se sadou Shimano 105. Ale bez kotoučů! Zkrátka a dobře, Cannodale CAAD 12 je kolem pro jezdce kteří vědí, kteří jsou přejedeni všudypřítomného kompozitu a kteří věří kombinaci úzkých plášťů a diskových brzd.

Cannondale CAAD 12 105 Disc - TESTTřmen zadní brzdy je do rámu usazen vcelku stylově prostřednictvím patentovaného úchytu Cannondale Flat Disc Mount se šrouby procházejícími skrz nohu zadní vidlice. Kotouče mají „bikový“ průměr 160 mm, shodně vpředu i vzadu!

To nejlepší z hliníku

Pojďme se už ale věnovat CAAD 12 více konkrétně. Tento model je dle slov lidí z Cannondale „to nejlepší závodní kolo, jaké dokážeme postavit na hliníkovém rámu!“ Je tedy určený hlavně pro začínající jezdce, klubové závodníky a všechny, kteří hledají špičkové parametry v jiné formě než ve všudypřítomném karbonovém provedení. O tom, že jde o kolo se skutečnými závodními ambicemi svědčí kupříkladu i podpora systému elektronického řazení Shimano Di2.

Již několikrát bylo zmíněno a připomenuto, že se Cannodale modelem CAAD 12 snaží znovu oživit kult vlastních hliníkových rámů, proto do této řady investoval mnoho času a výzkumu, aby dokázal z tradičního a na silnici pomalu zapomínaného materiálu vyždímat maximum. *Připomeňme si pro jistotu třeba jen obsah výrazu CAAD = Cannondale Advanced Aluminium Design!

Cannondale proto při stavbě své kovové vlajkové lodi využil nové metody zpracování hliníku, unikátní konstrukce a výrobní postupy. Předně se hovoří o technikách SmartForm a tvarování Flow Modeling. Výsledek je ten, že si konstruktéři mohli naplno hrát s tvary a profily všech trubek, skoro tak dokonale jako u karbonu, díky čemuž bylo možné „naprogramovat“ mechanické vlastnosti každé konkrétní partie přesně dle přesných požadavků a lokálního zatížení.

Cannondale CAAD 12 105 Disc - TESTJméno modelu CAAD 12 (Cannondale Advanced Aluminium Design) najdete na řadě míst, kupříkladu i na zadní vidlici s bohatým profilováním. Plochá střední část pomáhá bojovat za vyšší boční tuhost a lepší míru absorpce jemných vibrací.

Úspora v systému

Přidejte cílené zeslabování, dvojité přebrušování svárů a konečné tepelné zpracování (vytvrzování) a najednou se před vámi začne skládat obraz vskutku špičkového hliníkového stroje. Výsledkem je vysoká tuhost, nízká hmotnost a zároveň i velký důraz na komfort. Pokud bychom si měli pomoci čísly, pak vězte, že hmotnost samotného rámu činí 1098/1094 g (ráfkové/diskové brzdy), čímž došlo ke snížení systémové* hmotnosti proti modelu CAAD 10 o 200/236 g (ráfkové/diskové brzdy). *Systém rámu CAAD12 (rám, vidlice, hlavové složení a sedlovka)

Něž se vrhneme do ostré akce, přibrzděme ještě na chvíli u několika zajímavých detailů. První na ráně může být vidlice, samozřejmě karbonová, vyrobená z matriálu BallisTec Carbon a to od patek po sloupek řízení. Jednodílná „balistická“ vidlice slibuje více komfortu, vyšší tuhost a nižší hmotnost než její předchůdce. Jinou zajímavou částí je oblast středu (standard BB30 – původní konstrukce Cannodale) a jeho asymetrické spojení se sedlovou trubkou, která se v tomto místě výrazně rozšiřuje, což rozhodně nelze přehlédnout!

Do třetice zde máme sedlové vzpěry využívající konstrukce SPEED SAVE, které jsou dost možná tím, co vás praští do očí ze všeho nejvíc. U diskové verze horní vzpěry navíc postrádají spojovací můstek, díky čemuž ještě více vynikne jejich specifické tvarování. Prakticky po celé své délce jsou totiž výrazně zploštěné, což je nejvíce patrné při pohledu zezadu. Cíl a smysl tohoto řešení je vcelku zřejmý. Navýšení komfortu díky cílené vertikální poddajnosti při současném umocnění boční tuhosti.

Cannondale CAAD 12 105 Disc - TEST

Cannondale CAAD 12 105 Disc - TESTSedlové vzpěry zadní stavby jsou díky své výrazně ploché profilaci skutečně nepřehlédnutelným prvkem nového rámu CAAD 12. Disková verze navíc postrádá spojovací můstek, což neortodoxní vzhled zadní partie dále umocňuje.

Urozený původ

To že je CAAD 12 striktně závodním strojem dokazuje jeho blízká podoba s top modelem SuperSix Evo, především ve smyslu použité geometrie. Ta se sice tu a tam liší o nějaký ten milimetr či úhlovou minutu, v principu je ale skoro stejná jako u super prestižního karbonového bratra brázdícího závody ProTour.

Dojem za řídítky CAAD 12 je ale přesto poněkud jiný. Zkraje léta minulého roku jsem měl totiž možnost v rámci prezentace novinek Cannondale 2016 porovnat v jeden den SuperSix Evo a CAAD 12 a rozdíly zde rozhodně byly. Tedy nejen v osazení, celkové hmotnosti apod.

Cannondale SuperSix působil od prvních metrů jako totální raketa, která je nanejvýš lehká, pevná, svižná a obratná, až si na ni člověk musí dávat docela pozor. Zmiňuji to hlavně proto, že tehdy i nyní mě osobně přišel CAAD 12 mnohem více uhlazený, či chcete-li kultivovaný. SuperSix je nástrojem pro zkušené závodníky, CAAD nabízí podobné výkony, ale jakoby v lidštějším balení.

Cannondale CAAD 12 105 Disc - TESTPřední vidlice vyrobená jako jeden kus z materiálu BallisTec Carbon působí na první pohled konvenčním dojmem. Podívejte se na ní ale pozorně na celkovém záběru kol a všimnete si, že jsou její nohy jakoby předsazeny a patky naopak posunuty kousek dozadu.

Hyperrychlost s lidskou tváří

Já i Ondra, který Cannondale CADD 12 proháněl výrazně déle, jsme se shodli na faktu, že toto kolo je až překvapivě uživatelsky přívětivé. I přes jasně sportovně střižený posed, který lze do jisté míry neutralizovat zvýšením polohy představce, padne CAAD 12 velice snadno do ruky a naprosto přirozeně se vede. Mě osobně přišlo jeho řízení příjemně stabilní a vyvážené, Ondra v něm našel i nemalou míru hravosti a ochoty skládat se do zatáček.

Ondra má totiž najeto na úzkých silničních pláštích jednoznačně více kilometrů než já, proto si k tomuto stroji více dovolil, nevadil mu počáteční klid a rozvaha, naopak jej s vervou sobě vlastní pokládal do každé zatáčky, která mu přišla do cesty. Všechny oblouky pak i před mým objektivem vykroužil s maximální jistotou a vysokým sebevědomým. Mě se naopak líbilo, že Cannondale CAAD 12 není zbrklý, i když vyhýbat se v rychlosti kanálům a jiným tradičním nástrahám českých silnic nebyl v jeho sedle žádný problém.

Osobně se mi líbila póza typu „sedím, buším do pedálů a nic jiného neřeším.“ Zatáčky jsem bral s větším respektem vůči hubeným plášťům jako takovým, přesto jsem nezaznamenal moment, kdy bych byť jen na chvíli znervózněl.

Cannondale CAAD 12 105 Disc - TESTLítý boj: Toto není náhodná scénka, ale „boj o pozice“ při společném focení testu Cannondale CAAD 12 a Lapierre Xelius SL 500 na jehož hodnocení se můžete těšit již brzy na našem webu.

Čelisti žraloka

Své v tomto směru jistě sehrají i hydraulické kotoučové brzdy, což je prvek, který se rychle stal návykovou látkou dnes již prakticky všech bikerů, a jak se jednou rozšíří i ve světě úzkých plášťů, propadne mu jistě i široká obec silničářská. V tomto místě je totiž potřeba zahodit předsudky či vlastní zaujatost, zkusit si hydrauliku na vlastní kůži a pak jednoduše žasnout a ptát se sám sebe: „Jak jsem mohl doposud brzdit čímkoliv jiným?“

Trochu to záměrně přeháním, ale vážně, ten pocit je božský! Mechanické kotouče na silnici jsou fajn, hydraulika tomuto tématu ale dává zcela jiný rozměr. Pravda, je třeba si na projev kapalinových brzd zvyknout, respektive pochopit, jak velkou silou mohou  disponovat. Či jinak… Samozřejmě, že i moderní mechanické čelisti jsou výkonné a často dost nekompromisní, avšak lehkost na páce a razance nástupu brzdného účinku, je-li ho třeba, reprezentují u kotoučů jiný vesmír.

Cannondale CAAD 12 105 Disc - TESTV porovnání třeba s hydraulikou od SRAMU jsou páky pro kapalinové diskové brzdy Shimano vzhledově poměrně nenápadné, až by vás na první pohled možná ani nenapadlo, že je něco jinak…

Brzdí bez výjimek

To ani nemluvíme o tom, že tato pravidla platí bez výjimky a hlavně bez ohledu na povětrnostní podmínky! Že kotouče hravě zvládnou i delší sjezdy, aniž by se výrazněji unavily, o tom se snad ani není třeba více rozšiřovat. Problém není ani s montáží, demontáží kol, která je u kotoučů snad ještě snazší vzhledem k tomu, že u nich není potřeba nic povolovat a zase utahovat, jako u čelistí. Jen to chce ten správný „bikerský“ grif na to trefit kotouč napoprvé zpět mezi destičky.

Vcelku překvapivé je, že spolu s kotouči nedorazily na silnici ve větší míře také pevné osy, kterých je zatím na asfaltu jako šafránu. Asi by to bylo až moc radikálních inovací najednou. Na druhou stranu, u vidlice jako je použita na CAAD 12, jsme neměli jediný problém s jejím kroucením, či nedostatečnou tuhostí. Pevná osa by se nám ale na jejím spodním konci rozhodně líbila! Když už změny, tak radikální!

Nepříjemnosti nevzešly ani od zadního třmene spojeného s rámem patentovaným úchytem Cannondale Flat Disc Mount, který najdete uvnitř zadního trojúhelníku. Vepředu je naopak klasický MTB standard Post Mount, což je ideální řešení pro snadnost nastavení, do budoucna by si ale možná zasloužil vystřídat úchytem podobným jako je použit vzadu. Tedy decentnějším, elegantnějším a více „silničářsky specifickým.“ Shimano snad již dříve takové řešení samo prezentovalo, jen se možná čeká na jeho obecné rozšíření.

Cannondale CAAD 12 105 Disc - TESTVedení hadice od přední brzdy je taženo po vnitřní straně levé nohy vidlice pod tímto vcelku nenápadným a nanejvýš praktickým krytem. 

Domácí klenoty

Špičkové se zdají být také parametry samotného rámu a kompletní skladby osazení, zejména dojde-li na to, k čemu je Cannondale CAAD 12 předurčen především, tedy k jízdě „na plné watty.“ Hliníkový rám je postaven skutečně chytře a robustně, proto evidentně neobsahuje žádná slabá místa, kde byste přicházely o svůj výkon. Celek reaguje poslušně a hlavně okamžitě a rychlost na rovině i v kopcích nabírá tak nějak samozřejmě.

Ondra mi navíc potvrdil, že i samotná zapletená kola Maddux RD 2.0 s 28 dráty se zdají být adekvátně tuhá a v kombinaci s náboji Formula, určenými původně na cyklokros, jsou tomuto rámu čestným partnerem. Na zmíněných kolech jsou obuté pláště Schwalbe Lugano v rozměru 700x25c, které sice patří k levnějším kouskům, odvalují se více jak dobře a nezradily nás ani na mokrém povrchu a poměrně jistě přenášely na zem i velkou sílu diskových brzd. Vzadu to sice občas trochu hvízdlo, ale to bylo spíše nezvykem a silnějším stiskem páky, než problémem samotných plášťů.

Příjemná byla také 440 mm široká standardně kulatá řidítka Cannondale C3, která nabízela běžnou variabilitu úchopu. Spojena byla s karbonovým krkem vidlice prostřednictvím představce stejné řady C3, přičemž rozpěrku do karbonového sloupku řízení dodalo FSA. Jak ale hlásal nápis na horní zátce, i s tímto prvkem se počítá v rodince komponentů a doplňků Cannondale System Interation (Si).

Cannondale CAAD 12 105 Disc - TESTPoužitá kola působí kompaktním dojmem, nejsou ale tvořena jako jeden ucelený systém, naopak se skládají z nábojů Formula řady CX, drátů DT Swiss a ráfků Maddux RD 2.0. Výsledný set je ale dostatečně lehký a pevný a kolu jako celku je více než solidním společníkem.

Cannondale CAAD 12 105 Disc - TESTOvládací centrum je plně v režii značky Cannondale a dílů z řady C3, krk celokarbonové vidlice ale v rámu jistí rozpěrka FSA doplněná logy Cannondale System Integration (Si).

Mikro-pružení = makro-komfort

Vcelku zajímavou kapitolou je jízdní komfort, který je vzhledem k rychlosti a  lehkosti jízdy, stejně tak s ohledem na bezprostřednost akcelerace, na skutečně vysoké úrovni. Ani nevalnou zimou ztrápené české silnice v tomto směru neodhalily zásadní slabosti. Ondra si přitom mohl užít komfortu ještě o něco víc než já, jelikož sedlovku nové generace SAVE (průměr 25,4 mm) měl vcelku rozumně vysunutou, v mém případě, díky odlišné tělesné stavbě, zůstala skoro celá v rámu a nedalo se tedy na její pomoc příliš spoléhat.

On se totiž Cannondale v tomto směru drží více klasické silničářské stavby, kdy je rám celkově vyšší a nelze zde tedy hovořit o slopingu. Proto jsem i u velikosti 56 cm, kterou běžně vozím, zapustil sedlovku skoro celou do rámu… Oba jsme si naopak chválili sedlo Selle Royal Seta S1, které je s kolem hezky barevně sladěné. Mohlo by mít možná decentnější tvary, po funkční stránce ale fungovalo tak, že jsme o něm ani jeden nevěděli.

Cannondale CAAD 12 105 Disc - TESTSedlovka C3 je zcela konvenčního vzhledu, Cannodale ale tvrdí, že její průměr 25,4 mm a vnitřní profilace přidávají pár procent komfortu navrch.

Praktické poznámky

Pomalu ale jistě se nám blíží  závěr dnešního testu, pojďme si tedy nakonec poukázat na pár technických řešení a možných praktických nedostatků. Ondra zmiňoval především nekompromisní prostor v přední vidlici, která pojme plášť nanejvýš do rozměru 28 mm, což je na dnešní dobu celkem škoda. Alespoň disková verze by mohla dovolit nasazení širšího obutí, což by určitě pár jedinců uvítalo, minimálně na zimu. V zadní stavbě je přitom místa dostatek.

Spíš jen zajímavostí, rovněž u přední u vidlice, je chytré vedení hadice od třmene brzdy směrem k hlavě, která je tažena po vnitřní straně levé nohy a proti nechtěnému kontaktu s kolem je opatřena stylovým a při běžném pohlednu „neviditelným“ krytem. Trochu šikovnější by mohl být snad jen její horní vývod, kdy se hadice dostává vcelku dost blízko k plášti. Jinak ale za tento nápad Cannondale chválíme, jelikož tahat hydraulickou hadici skrz vidlici samotnou by nebylo dvakrát praktické.

Cannondale CAAD 12 105 Disc - TESTV přední celokarbonové vidlici příliš místa na širší plášť nezůstalo. I toto je důkazem, že je model CAAD 12 čistým závoďákem a nehodlá si hrát na turistu!

Tišeji, prosím!

V jinak čistém, funkčním a uhlazeném soukolí poněkud ruší pravidelné cinkání, jehož příčinu jsme chvíli hledali. Mělo nám to být ale předem jasné. Zatímco jsou vnitřkem vedené bovdeny uchyceny ve vstupech do rámu hezky na pevno, hadice zadní brzdy prochází běžným zešikmeným otvorem a lze s ní volně hýbat sem a tam, proto při přejezdu nerovností klepe uvnitř o rám. Odhadujeme, že k nápravě by stačilo použít šikovnou gumovou koncovku, která by hadici na předním vstupu do rámu stabilizovala. Člověk by ale čekal, že u značky Cannondale bude něco takového dopředu vyřešeno.

Trochu neučesaným dojmem může působit skladba komponentů, kde se kombinují brzdy Shimano BR505 a brzdové páky Shimano R505, víceméně mimosadová alternativa k rodině Shimano 105 použité na ostatních místech (přehazovačka a přesmykač). Toho si ale všimnou jen velcí šťouralové. Naopak do očí poměrně bijící jsou kliky Cannondale Si kombinované s pavoukem a převodníky FSA.

Spojení je to sice funkční, o kráse se ale hovořit příliš nedá. Hlavně při pohledu zblízka a na živo. Co naplat, duté kliky Cannodale Si HollowGram s převodníky SpideRing se nacházejí až na vyšším modelu CAAD 12 Ultegra. Každopádně velikost převodníků (52/36 zubů) a kazety Shimano 105 (11-28 zubů), zaručují dostatečný rozsah pro téměř všechny profily tras od rychlých stíhaček po horské serpentiny.

Cannondale CAAD 12 105 Disc - TESTKombinace klik Cannondale Si a převodníků FSA je sice plně funkčním řešením, svým „oldschool“ vzhledem nás ale příliš nenadchlo.

Cannondale CAAD 12 105 Disc - TESTŘadící bovden je v rámu usazen hezky natěsno, hadice zadní brzdy by ale potřeboval na vstupu do rámu stabilizovat, aby uvnitř rámu nezvonila na každé nerovnosti!

Cannodale CAAD 12 105 Disc – závěr

Aneb, vracet se mě nechce! Cannondale CAAD 12 mě i Ondrovy padl do ruky prakticky po prvním šlápnutí už jen proto, že nevyžadoval žádné zdlouhavé seřizování či ladění posedu, což se nám s mnoha koly nestává. U tohoto stroje, snažícího se oživit kult hliníkových rámů Cannondale, funguje vše tak nějak intuitivně. V zatáčkách je CAAD 12 dostatečně hravý a dovolí vám užívat si jízdu plnými doušky, přitom ale, když se vám nechce divočit, stačí si odložit ruce na řídítka a věnovat se naplno svému výkonu, či se naopak kochat okolo se míhající krajinou.

Jak říkal Ondra: „Po pár kilometrech jsem se dostal do stavu, kdy jsem jen uvolněně plul krajinou jako mraky na nebi, a jediné co mě občas vyrušilo z meditace, bylo nečekaně časté upozornění paní z mobilu připomínající dalších ujetých 10 km.“ Cannondale CAAD 12 tedy dokazuje, že dobře zpracovaný hliník je i dnes relevantním materiálem, že kolo z něj postavené může být lehké, tuhé, rychlé, ale i překvapivě pohodlné. Proto všem pochybovačům znovu opakujeme, že CAAD 12 se sadou Shimano 105 a si diskovými brzdami za 47 999 Kč rozhodně stojí.

Navíc má kotouče! Jsme možná postiženi nemocí zvanou „MTB“, věřte nám ale, že jak jednou vyzkoušíte hydraulické diskové brzdiče na silnici, těžko se budete vracet k mechanickým čelistem.

Základní data PLUSY MÍNUSY
Hmotnost: 8,8 kg (vel. 56 cm, bez pedálů)
Cena: 47 999 KčVíce informací na webu:
www.cannondalebikes.cz
Lehký a tuhý rám, který okamžitě reaguje
Na hliník až překvapivě vysoká míra komfortu
Komfort, ale i tuhost jsou vlastnosti, které rozhodně nechybí ani plně karbonové vidlici BallisTec
Ovládání je krásně přirozené, v základu je vysoce stabilní a jisté, vezmete-li ale za řídítka, dokáže být hravé a pohotové
Hydraulické kotoučové brzy jsou těžce návykovou záležitostí, zejména kvůli síle, lehkosti ovládání a neměnnému účinku
Přirozeně sportovní posed, který ale není žádnou mučírnou
Solidně pevná kola a dostatečně rychlé pláště
Příjemně tvarovaná řídítka Cannondale C3
Nezřetelné polohy při odřazování – houbovitý krok menší páčky
Menší hrbolek v horní části přechodu páky na řídítka, který občas znepříjemňoval horní úchop
Drnčení hadice zadní brzdy v rámu
V přední vidlici by mohlo být místo pro širší plášť
Rám jde v duchu „staré školy“ a je proto při dané velikosti spíše vyšší – méně prostoru pro práci se sedlovkou (pro práci sedlovky)
Škoda, že i zde nejsou přítomny převodníky Cannondale SpideRing

CANNODALE CAAD 12 105 Disc (2016)
Rám CAAD 12 Disc, SmartFormed 6069 Alloy, Di2 Ready, flat-mount disc
Vidlice CAAD12 Disc, BallisTec Carbon, 1-1/8″ to 1-1/4″, post-mount disc
Představec Cannondale C3 (100 mm)
Řídítka Cannondale C3 (440 mm)
Řazení Shimano R505 Hydraulic Disc (11 speed)
Přehazovačka/Přesmykač Shimano 105 (5800)
Kazeta Shimano 105 (5800), 11-28 zubů
Kliky/Převodníky Cannondale Si (BB30a)/FSA 52/36 zubů
Brzdy Shimano BR785/505 Hydraulic Disc (kotouče 160/160 mm)
Náboje/ráfky Formula Disc (CX-20/CX-22) / Maddux RD 2.0
Pláště Schwalbe Lugano, 700x25c
Sedlo Selle Royal Seta S1
Sedlovka Cannondale C3, 6061 Alloy, 25,4×300 mm
Hmotnost 8,8 kg (vel. 56 cm, bez pedálů)
Cena 47 999 Kč – www.cannondalebikes.cz

Cannondale-caad12-geometry-short

Foto: Štěpán Hájíček