WTB představuje nový standard – Road Plus!

Slyšte, slyšte! Byla to vlastně jen otázka času, kdy s něčím podobným někdo veřejně vyrukuje. Proč by totiž z výhod „pluskové“ koncepce měli těžit jen bikeři, když lze stejnou logiku adaptovat i do silničního světa? Jednoduše zmenšíte průměr ráfku, zvětšíte objem pláště a máte Road Plus!

Ano, až takto jednoduché to celé je. U WTB vlastně nepřišli z žádným novým rozměrem, pouze použili stávající komponenty a pak jen „nafoukli“ velikost pláště. Nový silniční balón pojmenovaný WTB Horizon 650b x 47c, nebo také plným jménem WTB Horizon 650b Road Plus TCS, je „pouze“ pláštěm určeným pro silniční kola, který lze snadno nasadit na již existující MTB ráfky parametru 27,5“ či jinak označovaných jako 650b.

Plášť WTB Horizon Road Plus je přitom díky velkému objemu na vnějším průměru skoro tak velký, jako běžný standard 700 x 30c. Není tedy nutné měnit rámy stávajících kol, vše zůstává na svém místě. Po přehození kol 700c za 650b zůstane geometrie takřka nedotčena, skutečně minimálně se změní snad jen výška středu. Jediným rozdílem může být potřeba vytvořit o trochu více místa ve vidlici a v zadní stavbě, avšak dle průzkumu WTB existuje již dnes celá řada silničních, cyklokrosových a expedičních modelů s dostatečným prostorem pro pláště Road Plus.

WTB Horizon - Road Plus - 650b x 47c

Proč vůbec Road Plus?

Důvod je zcela zřejmý. Minimální dopad na valivý odpor, avšak radikální navýšení komfortu, odolnosti a prostupnosti kola. Navíc WTB své nové pláště zařadilo mezi členy rodiny TCS (Tubeless Compatible Systém), tudíž je jasné, že se počítá i s jejich bezdušovým nasazením, což ještě dále umocní potenciální výhody této koncepce. Díky bezduším bude možné udržet hmotnost nového „tlustého“ setu na přijatelné hodnotě, pomůže to opět o něco více komfortu, valivému odporu a navíc se tímto předejde i mnohým defektům jak na asfaltu, tak především mimo něj.

Kategorie Road Plus se asi těžko kdy dostane na závodní kola, třeba už jen proto, že cílová hmotnost pláště WTB Horizon 650b x 47c byla stanovena na hodnotu 415g. To je sice pozitivně vypadající číslo, v profi-pelotonu ale něco takového jednoduše „neokecáte!“ Do těchto sfér ale nová kategorie Road Plus ani nemíří. Cílem jsou spíše dobrodruzi, cestovatelé, nebo lidé co střídají horské kolo a silnici, přesně jako já. Tedy lidé, které baví berany a aerodynamický posed, silničku berou ale spíše jako tréninkový doplněk, jako trochu rozptýlení od „plácání se v blátě,“ či jako svižný dopravní prostředek.

Ostatně první vlaštovkou, která představení novinky WTB předstihla téměř o tři čtvrtě, roku je Cannondale Slate, přičemž naše první nadšené dojmy z řádění v jeho sedle si můžete přečíst v samostatném článku (Cannondale Slate CX1). Pro toto konkrétní kolo si Cannodale nechal vyrobit vlastní pláště „na míru“ u společnosti Panaracer, použitý rozměr je přitom o fous menší než u WTB, tedy 650b x 42c. S plášti WTB Horizon byste tedy Cannondale Slate ještě o něco víc „nafoukly“ a posílili jej v jeho nekompromisním jízdním projevu a celkové prostupnosti. A to nemluvím o možnosti použít bezdušový systém!

WTB Horizon - Road Plus - 650b x 47c

reklama

Na co to ale nasadím?

To je také prosté, na běžné MTB ráfky průměru 27,5“. WTB ze své nabídky konkrétně doporučuje modely KOM i23 / i25 TCS nebo Ci24 TCS. S kompatibilitou si tedy nemusíte dělat hlavu. Jak již bylo zmíněno výše, WTB se v průběhu vývoje pláště Horizon snažilo zjistit jaké rámy budou s jejich novým standardem přímo kompatibilní, načež vznikla tabulka na stránce WTB.com, kde byste měli najít seznam rámů s garantovanou kompatibilitou pro Road Plus. Tento seznam se přitom bude jistě nadále a věříme že i rychle, rozrůstat!

20160214_plus vs regular ISO closePorovnání rozměru 650bx47c a 700x30c

Rádi si Road Plus zkusíme!

Kategorie hybridních silničních strojů, jak se začíná obecně označovat skupina, která dostává jména jako Gravel bike, EnduRoad a podobně, je nám hodně blízká. Jeden stroj z této nově se rozvíjející třídy by se snad měl stát součástí naší „redakční flotily,“ proto bude-li příležitost, rozhodně si pláště WTB Horizon domluvíme na test a důkladně je prověříme v terénu i na silnici. Těsnícího mléka a bezdušových ventilků máme v garáži hromadu, proto když už Road Plus, tak jedině bez duše!

Prvotní představení kategorie Road Plus najdete na mezinárodním webu www.wtb.com, v červnu se snad objeví s českými cenami i na stránkách českého zastoupení www.ridewtb.cz.

Startovací cena pláště WTB Horizon TCS Road Plus je stanovena na 67,95 USD, dostupné na trhu by tyto balóny měly být v průběhu června 2016.

Foto: WTB
20160214_Horizon

20160214_plus vs regular ISO far

20160214_plus vs regular Side

Road Plus Concept within Fork